tisdag, februari 03, 2009

Tonight I am a Turtle

Som ni ser har jag en liten ny design på bloggen igen. Det gäller att förnya sig mellan varven. Snart kommer också min egen musikmix upp - en fröjd. :D Vad är det mer som är nytt sedan sist. hmmm... jo, jag har påbörjat en rolig utbildning. Jag har fått en ny självsäkerhet i jobbet och även privat tror jag, men mest i jobbet. Det sker massa förändringar inom mig och vissa märks nog utåt. Men jag är fortfarande i en inåtvänd period nu och jag tror det är nödvändigt när man processar saker och ting. Jag vill iaf inte bli störd. Med störd menar jag yttre saker som orsakar drama, oro och konflikter.

Ändå ligger jag inte hemma under täcket. Nejdå! Livet går vidare och jag försöker bara att sakta ner tempot och inte stressa mig igenom det. Jag är så glad att jag pratar med han med den fula mattan även om det finns gånger då det verkligen känns som pest eller kolera. Förändringar börjar rota sig och ett år ger resultat, för mig faktiskt helt oanade resultat.

Men jag är i ett skal nu och jag försöker inte vara bäst hela tiden, inte ens duktig. Jag är good enough. Jag tror en del märker det genom att jag inte hör av mig så frekvent som tidigare. Jag hoppas bara att de finns kvar. Men det brukar de viktiga människorna göra. Inget jag gör är iaf menat av ondo. Fast ni som känner mig vet ju det.

Jag trivs med att hålla tillbaka just nu.

1 kommentar: